Geniul si prietenia nu fac casa buna

Era o fraza care suna cam asa : “Geniile sunt acele persoane mai retrase.” sau “Sa stii ca adevaratele genii sunt oamenii care prefera sa se interiorizeze.”

Pana de curand nu m-am gandit sa talmacesc cele spuse anterior. De ce? Nu sunt sigura. Dar cu siguranta cred ,ca acum am inteles sensul adevarat acelor fraze. Multi ar spune ca acest gen de persoane sunt de fapt asa-zisii “tocilari” care nu sunt capabili sa intalneasca prietenia decat a acelora carora le seamana, adica alti “tocilari” . Nu, nu discut de acesti oameni, ci despre adevaratele genii. Nu oamenii care au fost nevoiti sa se interiorizeze, ci aceia care chiar au vrut asta. Acum ne intrebam cine ar vrea sa se interiorizeze din proprie initiativa? Cine ar fi nebun sa faca asta? Sa evite compania unor persoane? Sa evite prietenia? Uite un raspuns genial :geniile :)).

Geniile si-au dat seama , probabil, ca prietenia este un lucru la fel de efemer ca si o floare, da, o floare. Desigur mai exista si prietenii din acelea de o viata, dar asa ceva este mai rar –mai ales la femei- vezi asta in cateva filme si tot nu iti vine sa crezi. In ziua de azi ,nu reusesc sa talmacesc, de ce lumea este atat de egoista , se gandeste numai la binele personal. Este trist, ca totusi suntem oameni. Si pana la urma ce este omul ? Nu vreau sa cred ca omul este “animalul cu ratiune” , pentru ca si un animal ,dupa parerea mea, are mai multi prieteni :)) , haitele de exemplu. Si animalele astea inteligente se ajuta intre ele, nu fac diferente, nu au ranguri sociale ,ca exemplu. Ca ar fi si culmea ca intr-o haita de lupi sa se duca puiul sa vaneze. La oameni mai intalnesti sa-si trimita copilul sa castige existenta pentru o familie. Si mai merita oare, sa fim oameni?Ce e atunci omenia? Exista macar?

Dupa aceasta mica-mare paranteza sa ne intoarcem, ca vad ca iar am deraiat de la subiect. Da, vorbeam ca nu poate exista o prietenia adevarata fiindca lumea este prea egoista. La un moment dat totul s-ar narui. Prietenii vin, prietenii pleaca. Timpul de asemena face sa ne dam seama de caracterul unei persoane. Dupa parerea mea, cred ca timpul s-ar putea socoti un fel de prieten :)).Doar te ajuta sa treci peste probleme, sa iti vindeci rani...dar unele cicatrici vesnic vor ramane.

Prietenia nu poate bate timpul. Asta e clar pana acum.

Dupa toate astea, eu pot spune ca admir geniile. Este mai mult decat clar ca in ziua de azi un pot exista prietenii adevarate din cauza firii omului .
“Esti bun, esti prost.” Si asta pot spune ca e adevarat. Poate mai exista oameni care isi ofera prietenia neconditionata, dar cand se vad inselati, o lasa balta. Poate mai incerca,dar nu, acelasi final. Si de ce sa te mai straduiesti? Atunci, astfel de oameni buni devin la fel ca ceilalti din turma, micinosi , egoisti, ori nu se mai deranjeaza sa mai alimenteze o “prietenie”. Oricand poti discuta sau interactiona cu persoane, dar acestea iti vor fi cunostinte, cel mult amici, dar niciodata prieteni adevarati, chit ca impartasesti aceleasi ganduri.

“Prietenia inseamna un suflet in doua trupuri”. Parca Aristotel spunea asta. Da, hai sa inclin ca sunt de acord. Dar mai intalnesti oare in doua trupuri acelasi suflet? In niciun caz. Decat daca prietenia se confunda cu dragostea. Parca se mai leaga ceva. Si daca ne-am gandi putin altfel. O mama isi iubeste copilul neconditionat, poate si un sot/sotie. Daca ne gandim, prietenia vine o data cu dragostea? Sau dragostea vine o data cu prietenia? Parca sunt unul si acelasi lucru...si nu prea. Inclin mai mult parca pentru prima. A doua e mai putin probabil, dar desigur ca si ea este plauzibila.
Pana aici m-am convins de un lucru. Daca tu crezi ca ai un prieten adevarat, gandeste-te daca tu il iubesti si el te iubeste pe tine. Sau daca ar face un sacrificiu sau pur si simplu te intelege in diverse probleme.

Si daca raspunzi cu da la aceste intrebari, mai poti raspunde la urmatoarea intrebare cu da?

Tot o vorba veche : Bagi mana in foc ca acea persoana la care te-ai gandit ca iti este prieten adevarat, ar face pentru tine cele enumerate mai sus?

Uite un sfat de la un “geniu in devenire” : ai grija sa nu te arzi...



P.S : cred ca am " inventat" si eu o comparatie draguta : individualist ca un geniu ;) .

Raluca Băceanu

Comentarii

New Sensations a spus…
*Geniile dovedesc ca sunt genii. Iar inainte de toate, ei chiar sunt sociabili si nicidecum antipatici si mai ales interiorizati.
*Tocilarii... nu au legatura cu geniile, fiindca ele... pe langa faptul ca sunt destepte au ratiune care este bazata pe scoala vietii, si din experienta iti spun: cartile nu te invata asta... Ai nevoie de carti , ca sa ai o baza, dec aceasta scoala a vietii se bazeaza pe cunostinte. De aici se intelege necesitatea lucrurilor invatate din manuale. Ele singure, sunt ca Eminescu in fata ferestrei veronicai micle.
Ps: eminescu , geniu al literaturii romane, nu a fost un ignorant, ii placea prietenia si iubirea. I-a placut sa fie prieten cu Creanga si nu isi evita adierea...
*O floare: este frumoasa, are nevoie de soare apa lumina, caldura. Omul - prietenul ideal ce salveaza floarea de la seceta. Impreuna ilustreaza o prietenie delicata. Cei ce nu ingrijesc flori nu stiu sa pretuiasca o prietenie, si raspandesc vina asupra ghivecelor... :)

Ps : Oamenii nu sunt animale cu ratiune, deoarece animamale pot fi mult mai rationale decat unii oameni visatori.Persoanele egoiste vor suferi candva, si isi vor da seama ca geniu nu inseamna a fi launtric cu coltul camerei si nici macar in haite... :)

Prietenii nu pleaca, este doar inexistenta aproprierii, cei ce gresesc arunca vina pe ceilalati, dar garantez ca si cei care spun adevarul nu vor da vina pe ei... deci? cine spune adevarul... toti, fiindca vedem din partea fiecaruia. Cateodata trebuie sa invatam sa lasam salbaticia in singuratate si sa invata sa gandim la rece. Vinovatii sa recunoasca (ceea ce niciodata nu se va intampla, decat daca esti un geniu) iar ceilalti sa nu uite aproporile inteligente..:)
Ps: Timpul nu te juta sa uiti, el doar te invata sa iti traiesti prezentul, care iti va aduce mari apropuri in viata ta prin actiuni geniale...Iar prietenia si timpul... nu au cum sa concureze una impotriva celuilalt deoarece , asa cum am mentinat mai sus, timpul este un sprijin ce ne ajuta sa consientizam ca erorile nu mai exista dar candva au fost si vor avea amprente .... :)
*In legatura cu afirmatia ta “Esti bun, esti prost.” as putea spune ca e strict etans. Face parte dintr-o experienta neplacuta a ta... Momentan, referitor la noi (aend, lex si bi) iti garantez ca nu am fost o eraore, am fost asa zisele cacahuete sau gagaute. Daca tu crezi ca prietenia nu exista, nu e vina noastra. Eu ti-am fost prietena, iti zic sincer... chiar si in momentele in care aveai mai multa incredere in aend si ii povesteai lexandrei despre alex (cand amn2 aveati asa zisi iubiti)
*Imi aduc aminte ca intr-o zi mi-ai zis ca nu vrei sa am prieten deoarece nu iti doreai sa ma pierzi, iti garantez ca nu ma pierdeai. Cunostintele din manuale si din experiente m-au ajutat sa stiu cum sa imi organizez viata. Gresesc si eu ca sunt asa numitul om/persoana, dar ma ridic pentru ca -tot raul spre bine-. Alex este ceva nou in viata ta. La inceput nu iti doreai sa iesi cu el, iar atunci cand o faceai ne rugai sa venim cu tine... acum nici macar nu ne mai vezi, fiindca pe noi nu ne lasa sa iesim la miezul noptii in parc (oare de ce...)Daca nopatea e programata pt alex, te intreb ziua cui ? mamamei tale? matusei tale venita in romania, verisoarelor tale? ahhh cred ca stiu... ziua e momentul pentru acele flori (lucruri efemere)
*E ok raluca din punctul meu de vedere, dar daca te consideri geniu, te rog sa te comporti ca atare, invata scoala manuala si aeriana , uita de singuratate, fi sociabila, nu falsa nici retrasa si nu te considera tocilara.
**PS: Observ ca ai invatat totusi ca dureaza ani sa castigi incredere si ca in doar cateva secunde poti sa o pierzi.
Invata ca farmecul genial tine cca 15 minute, dupa care e bine sa sti ceva.
Invata ca atunci cand esti suparata ai dreptul sa fi , dar nu ai dreptul sa fi rea
Invata ca nu e de ajuns sa fi iertata de altii, cat trebuie sa te ierti pe tine insati.
Invata ca nu poti face pe cineva sa te iubeasca, tot ce poti este sa fii persoana iubita.
Invata sa iubesti ca sa poti fi iubita.
A.I.R a spus…
De acord, in mare parte. Dar ai deviat de multe ori de la subiect. In sfarsit,nu mai conteaza. Eu m-am convins de mai mult timp de unele chestii.


A, da.. ce te face sa crezi ca ce am scris aici e de fapt ceva spus indirect tie si andrei? Nu. Altcineva trebuia sa se simta vizat. Si ala era chiar Alex...Cine crezi ca mi-a spus ca sunt un "geniu in devenire" ?


Unele lucruri au fost intelese gresit, dar nu cred ca mai conteaza nici acum nici in viitorul apropiat.
New Sensations a spus…
nu cred ca am deviat chiar deloc de la subiect. recunosc cand fac asta. am luat fiecare paragraf la amanuntit. am mentionat ceea ce se intelege. e posibil sa fie o mica eroare din partea mea, da si anume ca prin exprimarea ta nu am gasit nici o fraza care sa insinueze un app la alex sau altcineva.

fie ca am inteles gresit sau nu important e sa pricepi ce am vrut sa spun prin comentariul precedent!

si sti de ce sunt sigura ca exista fraze indirecte "andra & bi" chiar tu ai zis prin raspunderea pecedenta... citez "De acord, in mare parte." Noi am fost baza imaginatiei tale. Ceea ce tu crezi te-a ajutat... sau nu, sa scri aceasta postare, care prin "sau nu" de mai devreme poate avea un gram "sau nu" de adevar.

nu ma interesa cine a zpus ca esti un geniu in devenire, dar acum ca stiu cine, adica alex, inteleg de ce, doar tu esti o fata frumoasa si inteligenta, esti asa zisa iubita lui.trebuia sa iti atinga prohdeorisirea sentimentelor tale.

nu m-am simtit vizata, sau poate da :-? oricum ca am zis-o bine sau nu, e adevarat tot. desi chiar am scris amuntit fara deraieri si insinuari ratate.
A.I.R a spus…
Chiar nu stiu de ce mai imi bat capul sa explic ceva de atatea ori. E limpede ca doar un adult -adica o persoana matura- poate sa inteleaga adevarul spus in spatele acestei compuneri.

Pana la urma ,cel mai destept cedeaza. Eu am incheiat discutia. Nu trebuie sa dau nimanui explicatii. Ca stii la cine ma refer sau nu, nu ma intereseaza. Tocmai esentialul nu a fost retinut.
New Sensations a spus…
nu ti-am cerut explicatii ci doar sa intelegi ceea ce eu ti-am scris in primul comentariu, fie ca are legatura cu postarea ta sau nu, m-a ajutat sa scriu acele fraze importante, care sunt scrise la miezul unei nopti adulte

Postări populare de pe acest blog

Cum să ai grijă de un pui de porumbel

Agonie şi extaz - păreri şi citate preferate

De ce fac maratoane Harry Potter când sunt tristă sau singură?